T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / SÖKE - Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesi

Haberler

Nis

Tüm yapım aşamaları öğrencilerimize ait, öğrencilerimizin el emeği, göz nuru  dijital dergimiz "Asrın Dergisi" ilk sayısı çıktı.

Web sitesi oluşturma, yazı denetleme, yazarlık ve tüm sayfa tasarımları öğrencilerimize aittir.

 

Nis

Projemizin amacı öğrencilerin öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımı becerilerinin gelişmesini sağlayan, onların bilgi ve içerik oluşturabilmesini kolaylaştıran, etkileşim işbirliği, iletişimi güçlendiren web 2 araçlarının derslere  entegre edilmesi konusunda Avrupa ülkeleri ile  bilgi alışverişi yapmak aynı zamanda yabancı dil öğrenimi konusunda  öğretmen ve öğrencilerimizi harekete geçirmektir.


Bu amaçla Romanya, Hırvatistan ve İtalya'dan gelen ortak okullarımıza kullandığımız Web 2 araçları ve onları derslere nasıl entegre ettiğimiz konusunda sunumlar ve uygulamalar yaptık.  Avrupadan gelen proje ortaklarımıza  bu konuda liderlik ediyor olmak bizi çok gururlandırdı. Öğrencilerimizi yabancı dil becerileri ve Web 2 araçlarını kullanmaları konusunda son derece donanımlı ve bilgili buldular. Misafirlerimizi Türkiye'nin konuksever özelliğine yakışır bir şekilde ağırlayan Kaymakamımız Sayın Ümit Hüseyin Güney, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Şerafettin Yapıcı , Okul Müdürümüz Sayın Cahit Başaran ve proje yürütücülerimiz Fatma Akgül ve Nilbert Çelik'e teşekkürü bir borç biliriz...

Nis

İzmir Fransız Kültür Merkezi gezisi Murat Çal, Gamze Arslan KÖROĞLU, Tarık BAS ve 41 öğrenci ile yapıldı. Öğrencilerimizi ve bizleri çok güzel bir  etkinlik programi ile hoşça vakit geçirmemizi sağlayan başta İzmir Fransız Kültür Merkezi Kurslar Müdiresi Güzin Bozduman'a ve çalışma arkadaşları Nathalie Hanım ve Loic Bey'e  okulumuz ve öğrencilerimiz adina teşekkür ederiz .

Nis

İnsanlar problem yaşadıkları zaman yeniden ayağa kalkabilme becerisi psikolojik sağlamlık kavramı ile açıklanmaktadır. Duygularını düzenlemede yeteri beceriye sahip olmayan öğrencilerin psikolojik sağlamlık atölyeleri kapsamında oluşturulacak stres yönetimi, empati, bilişsel esneklik, akran zorbalığı, problem çözme ve olumsuz düşünceleri yok etme ile ilgili etkinliklerle kendi duygularını fark edip sosyal medya üzerinden yaşadıkları mağduriyet ve zorbalık eylemlerini tanımalarına ve bu durumla daha sağlıklı bir şekilde baş edebilme becerilerine sahip olmalarına yönelik etkinliklerin yer alacağı bir proje hedeflenmektedir.

Mrt

Uluslar arası eTwinning projemiz Make It Happen ; Our Nature Our Future kapsamında sürdürülebilir gelişim hedefleri hakkında farkındalık yaratabilmek adına tüm ortaklarla yeni yıl takvimi hazırladık. Portekizli ortağımızla birlikte takvimdeki Ağustos Ayını hazırladık. Tüm aylar bir araya getirildi ve işbirlikçi ortak bir ürün hazırlanmış oldu.

Mrt

Make It Happen ; Our Nature Our Future etwinning projemizin sonunda tüm okulların katkılarıyla yıl boyunca yapılan çalışmaları içeren sanal bir sergi oluşturuldu. Sanal Sergimizi ve çalışmalarımızı izleyebileceğiniz linkimiz.

Mrt

Make It happen;Our Nature Our Future eTwinning projemizde 2022 teması olan 'Our future beatiful,sustainable,together' yazısı için her bir ortağımıza bir harften kitap ayracı yapma görevi verildi ve tüm kitap ayraçları bir araya getirilip proje ortak ürünü oluşturuldu böylelikle öğrencilerimizin 2022 etwinning temasını yaşayarak öğrenmelerini sağlamış olduk.

Mrt

Okulumuz öğrencileri Gen Z Schools ve Make It Happen :ONOF projeleri kapsamında yurt dışındaki ortaklarımızla Avrupa Kod haftası etkinliklerine katılıp ortak çalışmalar yürüttüler .Gerekli  kriterleri sağladığımız için hem projelerimiz hem de okulumuz adına Kod haftası mükemmellik sertifikası aldık.

   

Nis

Uluslararası eTwinning Projemiz My Water Of Life kapsamında öğrencilerimiz  farkındalık yaratmak adına Dünya Su Gününde sesli mesajlar gönderdiler.Bu mesajları okul Panomuzda sergiledik. QR kodlarını da panoya koyarak o mesajları okuldaki diğer öğrencilerimizin de dinlemesini sağladık. Böylelikle sadece proje öğrencilerimiz değil okuldaki tüm öğrencilerimize farkındalık çalışmamızı ulaştırmış olduk.

Nis

Mrt

Okulumuzda 3 yıldır öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin büyük emekler harcayarak yaptığı çalışmalar karşılığını buldu  ve okulumuz eTwinning okulu oldu. SÖKE YAVUZ SELİM ANADOLU LİSESİ eTwinning okulu  ünvanı kazandı.

Mrt

Okulumuz ingilizce öğretmeni Fatma Akgül'ün kurucusu olduğu, okul rehber öğretmenimiz Mehtap Bozdemir'in ortağı olduğu E-twinning projemizde "Lets make our Christmas much better" sona gelindi. Projeyi başarıyla tamamlayan öğrencilerimize sertifikaları verildi.

Mrt

İSTİKLAL MARŞI'NIN KABULÜ SÜRECİ...

Türk Kurtuluş Savaşı'nın başlarında, İstiklâl Harbi'nin milli bir ruh içerisinde kazanılması imkânını sağlamak amacıyla Maarif Vekaleti, 1921'de bir güfte yarışması düzenlemiş, söz konusu yarışmaya toplam 724 şiir katılmıştır. Kazanan güfteye para ödülü konduğu için önce yarışmaya katılmak istemeyen Burdur milletvekili Mehmet Âkif Ersoy, Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin ısrarı üzerine, Ankara'daki Taceddin Dergahı'nda yazdığı ve İstiklal Harbi'ni verecek olan Türk Ordusu'na hitap ettiği şiirini yarışmaya koymuştur. Yapılan elemeler sonucu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda, bazı mebusların itirazlarına rağmen Mehmet Âkif'in yazdığı şiir coşkulu alkışlarla kabul edilmiştir. Mecliste İstiklâl Marşı'nı okuyan ilk kişi dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver olmuştur. Mehmet Âkif Ersoy İstiklâl Marşı'nın güftesini, şiirlerini topladığı Safahat'a dahil etmemiş ve İstiklâl Marşı'nın Türk Milleti'nin eseri olduğunu beyan etmiştir.

 

MEHMET AKİF ERSOY KİMDİR?

20 Aralık 1873'te İstanbul'da doğan Ersoy'ın babası Fatih Medresesi müderrislerinden Mehmet Tahir Efendi, Osmanlı Devleti'ne bağlı Arnavutluk'un İpek kazasına bağlı Şuşise Köyü'nden İstanbul'a gelmişti. Ersoy'un annesi Emine Cemile Hanım ise Buharalı Mehmet Efendi'nin kızı olarak Samsun'da doğmuştu. Mehmet Tahir Efendi, ona ebced hesabıyla doğduğu yıl olan 1290'a karşılık gelen Rağıf ismini vermişse de çevresi tarafından Akif olarak çağrıldı. Akif dışında bir de Nuriye adında bir kızları bulunuyordu.

 

Mehmet Akif, İstanbul'da Fatih'in Sarıgüzel semtinin Nasuh Mahallesi'nde doğdu. Çocukluğu Osmanlı Devleti'nin "hasta adam" olarak nitelendirildiği döneme denk geldi. 1878 yılında, Akif 4 yaşındayken Fatih'de Emir Buhari Mahalle Mektebi'ne başladı. Burada iki yıl eğitim gördükten sonra Fatih İbtidaisi'ne geçti. Aynı yıl babası ona Arapça dersleri vermeye başladı.

Babasının yazın Emin Paşa'nın çocuklarına ders vermesi sebebiyle Emin Paşa'nın çocukları ile arkadaşlık kurdu. Mehmet Akif, 1882 yılında ilköğretimini tamamlayarak Fatih Merkez Rüştiyesi'ne başladı. Ayrıca Fatih Camii'nde Esad Dede'nin İran Edebiyatı derslerine katılıyordu. Lise eğitiminde Mülkiye'nin İdadi bölümünde başladıktan sonra yüksek kısmına geçti. Kısa bir süre sonra evlerinin yanması ve babasının vefatı sebebiyle okula devam edemeyip sivil veterinerlik okulu olan Baytar Mektebi'ne geçti. Şiirle ilgisi bu dönemde başlayan Mehmet Akif, ilk şiirlerini bu dönemde yazmaya başladı.

Şbt

Şbt